Har du brug for rådgivning?
70 13 13 12

FTFa'S AFDELINGER

Få overblikket over FTFa's forskellige afdelinger. Klik på afdelingernes navne herunder og læs om, hvad vi laver i FTFa.

FTFa's organisationsdiagram

Afdelingen står for automatiseringer, analyser samt udvikling af digitale løsninger til medlemmer og medarbejdere. 

FTFa er en af landets mest digitaliserede a-kasser. Meget af sagsbehandlingen og kontakten med FTFa's medemmer foregår elektronisk gennem selvbetjeningssystemet, Tast Selv. I afdelingen, Digital Udvikling og Service, sørger vi for udvikling af nye it-løsninger til både internt og eksternt brug samt for it-support til FTFa’s medarbejdere.

Peter Meleschko er chef for digital udvikling og service, Peter Meleschko.

Innovationsteamet har til opgave at binde IT og forretning sammen og udvikle medlemsrettede digitale produkter, som er intuitive, brugervenlige og udviklet i tæt samspil med vores medlemmer.

Teamet arbejder især med at forbedre og gentænke FTFa's digitale sagsbehandling, og derudover er teamet ansvarlige for at indtænke og projektlede implementering af kunstig intelligens både i vores digitale medlemsvendte produkter og i vores interne arbejdsgange.

Derudover er innovationsteamet ansvarlig for driften af FTFa's PMO og for at hjælpe projektledere på tværs i huset med at scope, gennemføre og evaluere strategiske projekter.

I spidsen står Disa Brejnrod.

I Jura sidder eksperter, som hver har sit speciale indenfor a-kasselovgivningen. Det er Jura, der sikrer, at FTFa overholder a-kassereglerne, og eventuelle klager behandles også i Jura. 

Jura er også involveret i udviklingen af nye digitale løsninger med særligt fokus på, at vores løsninger overholder lovgivningen, herunder a-kasselovgivningen og GDPR.

Lars Toft Simonsen er chef for Jura. 

HR understøtter FTFa’s ca. 200 medarbejdere og ledere i alt fra personaleadministration og rekruttering til projektledelse og procesfacilitering.  

Som sparringspartner for hele FTFa har HR ansvar for alt det juridiske arbejde i forbindelse med ansættelser, overenskomster og generelle arbejdsforhold og står i spidsen for kompetenceudvikling, ledelsesudvikling og arbejdsmiljø. Herudover holder HR workshops om fx teamsamarbejde, kommunikation og organisationsudvikling.  

Det er også HR’s opgave at tiltrække dygtige og engagerede medarbejdere og være med til at skabe rammer, der gør FTFa til et godt sted at arbejde. 

Marie-Louise Holck Christensen er chef for HR. 

Marketing og Kommunikation varetager ekstern og intern kommunikation til alle FTFa´s mange interessenter. Herudover er det afdelingens opgave, at tiltrække nye medlemmer til FTFa, samt at fastholde eksisterende medlemmer. I samarbejde med kollegaerne i hele organisationen, sikrer vi den gode serviceoplevelse for vores medlemmer.

Det er også konsulenter fra Marketing og Kommunikation, der tager ud og møder de studerende på uddannelsesinstitutionerne og fortæller, hvad FTFa kan gøre for dem, allerede mens de læser. Herudover holder vi workshops om f.eks. studieteknik og praktikpladssøgning for de studerende. Marketing og Kommunikation har ligeledes ansvaret for drift og udvikling af vores hjemmeside og sociale medier.

Kim Hagen er chef for Marketing og Kommunikation.

FTFa's Sekretariat varetager, udover betjening af direktion og hovedbestyrelse, det tætte samarbejde med de 54 organisationer, FTFa samarbejder med. Det er også Sekretariatet, der sørger for, at detaljerne er på plads i forbindelse med Folkemøde, delegeretmøder og –valg. Teamet deltager i og/eller leder strategiske projekter på tværs af afdelinger i organisationen. 

Lars Toft Simonsen er chef for Sekretariatet. 

Økonomiafdelingen i FTFa er ansvarlig for udarbejdelse af budgetter, prognoser samt interne og eksterne regnskaber. Årligt udbetaler FTFa ydelser for mere end 2,2 milliarder kroner, hvilket rapporteres løbende til Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering. Afdelingen håndterer desuden administrationen af kontingenter for over 150.000 medlemmer og varetager opgaver inden for ejendomsadministration, lønninger, indkøb og værdipapirer. Økonomichef Lone Schwaner står i spidsen for økonomiafdelingen.

I tilknytning til økonomiafdelingen findes også kantinen og intern service:

FTFa's kantine på kontoret i København tilbyder dagligt en sund og varieret frokostbuffet og håndterer servering ved møder og arrangementer. Kantinen blev svanemærket i 2022 og har Louise Elmkjær som leder.

Intern service sikrer, at daglige aktiviteter og praktiske forhold fungerer effektivt. Afdelingen tager sig af drift og vedligeholdelse af bygninger, servicering af huset, posthåndtering og lignende opgaver.

Forsikringsservice udgør den første kontakt, som mange medlemmer har med FTFa. Det er medlemskonsulenterne, der besvarer medlemmernes telefonopkald. I teamet sidder både medlemskonsulenter og studentermedhjælpere klar til hurtigt at svare på medlemmernes spørgsmål.

Derudover er forsikringsservice medlemmernes indgang til udbetaling af ydelser: Dagpenge, efterløn, feriedagpenge mv. Her sikrer vi medlemmerne økonomisk tryghed, fx i overgangen mellem to job eller på vej på efterløn. Sikker sagsbehandling, imødekommende vejledning og løbende kvalitetskontrol er nøgleord i vores bestræbelse på at give medlemmerne den bedste service, når de måtte have brug for at trække på deres forsikring.

Til digital understøttelse er vores applikationsteam også tilknyttet forsikringsservice.

Den daglige ledelse består af Ania Alban Birkesholm, Anja Tornøe, Benna Hindborg og Mads Gylstorff Tjalve.

Jobrådgiverne i Jobservice har bredt kendskab til alle FTFa’s fagområder. De arbejder primært med ledige medlemmer omkring sparring, rådgivning og vejledning i forbindelse med jobsøgning.

Du møder jobrådgiverne til individuelle samtaler, til intro- og fokusmøder og på webinarer.

Karriere-konsulenterne rådgiver og coacher beskæftigede medlemmer, uanset jobsituation, i fx kompetenceafklaring i forbindelse med job-, branche- og karriereskifte.

Derudover tager Jobservice sig af medlemmer, der arbejder inden for de kunstneriske fag som eksempelvis musik, skuespil og film. Afdelingen består af både jobrådgivere og medlemskonsulenter, som har særlig indsigt i de arbejdsforhold, som mange kunstnere, selvstændige og freelancere arbejder under. De ved, hvordan a-kassen kan spille sammen med det og kan give medlemmerne målrettet rådgivning.

Den daglige ledelse består af Anne Rasmussen og Bjarke Daniel Møller.