MEDLEMMERNE FÅR DIGITALE LØSNINGER
Hos FTFa er der fuld fart på den digitale udvikling. I maj 2023 var Jobmakker startskuddet. Og i 2024 startede vi også det indledende arbejde med at udvikle et spritnyt medlemsunivers online, som skal erstatte det selvbetjeningssystem, som medlemmerne i dag kender som Tast Selv. Ultimo 2024 bliver ledige medlemmer guidet trygt igennem den første tid som ledig - digitalt.
Men hvor parate er vores medlemmer egentlig til at tage imod digitale løsninger, der gør det nemmere at være på dagpenge og søge job?
JOBMAKKER GØR JOBSØGNING LIGE FOR ALLE
Jobmakker forener kunstig intelligens og jobrådgiver-faglighed, så danskerne på få sekunder får et målrettet udkast til deres næste ansøgning. Alt, man skal gøre, er at sætte sit cv og stillingsopslag ind på jobmakker.dk.
JOBMAKKER HAVDE TRAVLT I SIT FØRSTE LEVEÅR
Der var rift om Jobmakkers hjælp. Der var mange, der brugte den, og mange vendte tilbage flere gange.
+30.000
Det er antallet af personer, der det første år har brugt Jobmakker.
1.000
er antallet af ansøgninger, som Jobmakker skriver i døgnet.
+300.000
Så mange gange blev Jobmakker brugt på det første år.
HVAD SIGER DEM, DER HAR BRUGT JOBMAKKER?
Spørger vi brugerne, fortæller de os, at Jobmakker gør en stor forskel for deres jobsøgning. Især for dem, der selv mener, at de har skriftlige udfordringer.
(Klik herunder og se tallene)
Det mener 65 % af dem, der har brugt Jobmakker. For dem, der har skriftlige udfordringer, er det hele 81 %, der oplever, at det bliver nemmere at søge jobs med Jobmakker.
Det oplever 53 % af brugerne, og 61 % af dem, der har skriftlige udfordringer.
51 % mener, at kvaliteten i deres ansøgninger er blevet højere med Jobmakkers hjælp. Det samme er tilfældet for 65 % af dem, der har skriftlige udfordringer.
Ser vi på fremtidens generationer, så skal vi i FTFa være den a-kasse, som sidder forrest i den digitale bus. Langt de fleste medlemmer er allerede klar til at bruge digitale løsninger. Kunsten for os som a-kasse er at lave nogle digitale løsninger til dem, der kan og vil. Men selvfølgelig har vi også et alternativ til dem, der har brug for noget andet. Vi skal altid møde medlemmerne dér, hvor de er.Allan Christensen, næstformand i Dansk Told og Skatteforbund og næstformand i FTFa
Jobmakker er et godt eksempel på, hvordan vi giver medlemmerne en digital platform til at søge job, uanset hvilken dag og hvornår på døgnet, de gør det. Og jeg tror for alvor, at medlemmerne kommer til at mærke, at det bliver nemmere at være på dagpenge, når vi lancerer Medlemsuniverset.
MEDLEMMERNE ER KLAR TIL DIGITALE LØSNINGER
Vi har undersøgt vores medlemmers digitale adfærd og præferencer.
Undersøgelsen blev foretaget ultimo 2022 blandt både ledige og beskæftigede medlemmer.
De 3.828 medlemmer, der svarede på undersøgelsen, fordelte sig således i fire kategorier:
54 % digitalt parate
Gruppen af digitalt parate er åbne overfor at afprøve nye teknologier og online kommunikation med FTFa.
19 % frontløbere
Frontløber betyder, at de er først til at afprøve nye teknologier og foretrækker digital kontakt med FTFa.
16 % forsigtige
Gruppen af forsigtige er tilbageholdende overfor at afprøve nye teknologier og online kommunikation med FTFa.
11 % skeptikere
Skeptikere er de sidste til at prøve ny teknologi af.