Har du brug for rådgivning?
70 13 13 12

VI ELSKER GLADE MEDLEMMER

Vi er en serviceorganisation, og det er naturligt for os at arbejde med både tilfredshed og service. Det sidste års tid har vi for alvor sat alle sejl ind for at flytte os fra gode til markedsledende. Her kan du læse og høre om, hvordan vi arbejder for at højne kvaliteten og medlemstilfredsheden.

HISTORISK STORT FOKUS PÅ MEDLEMMER OG TILFREDSHED

Vi vil være blandt de allerbedste a-kasser i landet. Det bliver vi ikke, uden at medlemmerne oplever, at de får høj kvalitet for deres medlemskroner.

Derfor spørger vi alle medlemmer, om hvor tilfredse de har været efter hvert møde, samtale og sparring, vi holder.

Hovedbestyrelsen har medlemmernes bedste for øje

Hør Ghita Parry fra hovedbestyrelsen fortælle om, hvorfor vores fokus på medlemstilfredshed er rykket helt frem i førersædet.

TRE PARAMETRE FOR TILFREDSHED

Hvordan vurderer vi, om medlemmerne er tilfredse? Det har vi sat os tre mål for, som vi vil arbejde for at medlemmerne scorer os højt på. 

De tre parametre er:

  1. loyalitet
  2. kompetente medarbejderne
  3. jobfokuserede møder

Herunder kan du læse, hvad de forskellige parametre består af.

1. TILFREDSHED AFFØDER LOYALITET

Hvornår vil et medlem anbefale FTFa til venner og familie? Det vil han eller hun kun gøre, hvis vi gør det godt som a-kasse.

Når et medlem vil anbefale os videre, kalder vi det for et loyalt medlem.

Andelen af loyale medlemmer vil vi gerne have op. Derfor har vi sat os et mål om, at vores loyalitetsscore, NPS, skal op på 50 points inden 2024.

Siden vi satte os målet, er vi steget fra 32 til 38, når vi spørger medlemmerne, om de vil anbefale os til andre.

1. TILFREDSHED AFFØDER LOYALITET

2. MEDLEMMET SKAL MØDE KOMPETENTE MEDARBEJDERE

Det siger næsten sig selv; at for at kunne give medlemmerne sparring og rådgivning af høj kvalitet, skal vi sørge for, at vores medarbejdere altid er opdaterede, fagligt klædt på og motiverede.

Alligevel har vi sat os et mål for at holde os selv op på det høje faglige niveau hos medarbejderne. 90 % af medlemmerne skal opleve, at medarbejderen har været kompetent.

Status på hvordan tilfredsheden umiddelbart ser ud plus graf, evt. animation, der viser udvikling.

2. MEDLEMMET SKAL MØDE KOMPETENTE MEDARBEJDERE

3. MØDER SKAL GIVE INSPIRATION TIL JOBJAGT

Vores medlemmer skal regne med, at vi er deres fremmeste sparringspartner i jagten på et nyt job.

Af den grund har vi sat et mål om, at XX % af medlemmerne skal svare ja til, at deres møde med os var jobrettet.

Lige nu er der XX % af medlemmer, der mener, vi bringer dem tættere på et nyt job, når vi holder møde med dem.

3. MØDER SKAL GIVE INSPIRATION TIL JOBJAGT

MEDLEMMER SKAL KUNNE MÆRKE DERES A-KASSE

Medlemmerne mærker, at vi gør en forskel, når vi arbejder med det nære. Og det er medlemmer, vi arbejder for, og derfor skal vi kunne rumme deres input. Ghita Parry, medlem af hovedbestyrelsen i FTFa og formand i Kost og ernæringsforbundet
MEDLEMMER SKAL KUNNE MÆRKE DERES A-KASSE

FREMRAGENDE SERVICE KRÆVER EN FÆLLES POLITIK

Af den grund vedtog hovedbestyrelsen i starten af 2022 FTFa's første servicepolitik. I den sætter de den overordnede barre for, hvad vi vil arbejder os hen i mod. Du kan læse servicepolitikken her (åbner i en ny fane).

Her fortæller Ghita Parry fra hovedbestyrelsen om, hvorfor vi i FTFa har fået en servicepolitik og den forskel det vil gøre for medlemmerne.

 

LØFTER, DER FORPLIGTER

Vi lover medlemmerne tre serviceløfter, så de ved, hvilken service de får hos deres a-kasse.

De tre serviceløfter lyder:

  1. Vi tager udgangspunkt i dine behov, og holder hvad vi lover
  2. Vi lytter og sikrer, at du trygt får overblik over din situation
  3. Vi er her, når du har brug for os