
FTFa SOM JOBSKABENDE PARTNER
Vores fornemmeste opgave som a-kasse er, udover at betale dagpenge til tiden, at medlemmerne oplever, at vi er med til at rykke dem tættere på deres næste job.
MEDLEMMERNE ER GLADE FOR DERES A-KASSE
Langt de fleste af vores medlemmer er tilfredse med den service og sparring, de får hos os. Det glæder os, for det tyder på, at vores arbejde gør en forskel for medlemmerne.

Vi styrker medlemmerne i deres arbejdsliv
92 % af vores medlemmer er tilfredse med den karriererådgivning, de får hos os. Karriererådgivning er til medlemmer, der er i job, og som har brug for sparring om, hvilken retning deres arbejdsliv skal gå i.

Medlemmerne får kompetent vejledning
91 % af medlemmerne oplever, at de møder en kompetent medarbejder, når de er til møde hos os.

Vi bringer medlemmerne tættere på nyt job
Ledige medlemmer skal mærke, at vi er der for dem med råd og sparring, som styrker deres jobsøgning. Det svarer 70 % af medlemmerne, at de oplever, når de har været til kontaktsamtale med os.
VORES MEDLEMMER STRØMMER I JOB
Under coronakrisen var der mange medlemmer, der oplevede, at deres job forsvandt. Da ledigheden peakede var det hele 7 % af medlemmerne, der søgte om dagpenge. I dag er det billede vendt på hovedet.

Laveste ledighed i et år
Hjulene på arbejdsmarkedet kører på højtryk, og det betyder, at vi i maj 2022 ramte den laveste ledighed i to år, da kun 3,1% af vores medlemmer var ledige.

Færre langtidsledige medlemmer
Næsten halvdelen af vores langtidsledige er kommet i job det seneste år. Det betyder, at der kun er 924 medlemmer, der har været ledige i mere end ni måneder (ultimo august 2022). Det svarer til 13,4 % af alle vores ledige.
VI VIL LÆRE, NÅR MEDLEMMERNE KLAGER
Som a-kasse er meget af vores arbejde baseret på lovgivningen, og nogle gange klager medlemmerne over de afgørelser, vi giver dem.
Rekordlavt antal klager
I 2021 sendte vi kun 74 klager videre til klagemyndigheden Center for Klager over Arbejdsløshedsforsikringen. Det er det laveste antal i FTFa's historie.
Det svarer til 0,50 klager pr. 1.000 FTFa-medlemmer. Det er 55% lavere end gennemsnittet for alle a-kasser.
LOYALE MEDLEMMER
Et loyalt medlem er et medlem, der vil anbefale FTFa videre. Vi ser det som et udtryk for den ypperste tilfredshed. 54 % af vores medlemmer scorer os 9 eller 10 på en skala fra 0-10, når vi spørger dem, hvor sandsynligt det er, at de vil anbefale os til deres venner og familie.
Sammen med de medlemmer, der svarer 0-8, giver det et loyalitetstal på 35. Vores mål er at opnå et loyalitetstal på 50, når vi når 2024.
