FTFa SOM JOBSKABENDE PARTNER

Vores fornemmeste opgave som a-kasse er, udover at betale dagpenge til tiden, at medlemmerne oplever, at vi er med til at rykke dem tættere på deres næste job.

VORES MEDLEMMER STRØMMER I JOB

Under coronakrisen var der mange medlemmer, der oplevede, at deres job forsvandt. Da ledigheden peakede var det hele 6 % af medlemmerne, der søgte om dagpenge. I dag er det billede vendt på hovedet.

MEDLEMMERNE ER GLADE FOR DERES A-KASSE

Langt de fleste af vores medlemmer er tilfredse med den service og sparring, de får hos os. Det glæder os, for det tyder på, at vores arbejde gør en forskel for medlemmerne.

VI VIL LÆRE, NÅR MEDLEMMERNE KLAGER

Som a-kasse er meget af vores arbejde baseret på lovgivningen, og nogle gange klager medlemmerne over de afgørelser, vi har givet dem. Siden 2014 har vi ringet ud til alle medlemmer, der klager over os. Vi taler med medlemmet om, hvorfor vi fastholder en afgørelse og forklarer alt det, som ofte kan være svært at forstå i et brev. Omgørelsesprocenten faldt fra 19,7% i 2019 til 16,8% i 2020 (gennemsnit for alle a-kasser var 21,0%). I nogle af sagerne beder vi CKA om at omgøre sagen for at hjælpe medlemmer, der fx for sent har bedt om dimittendrettigheder, og hvor kun CKA har mulighed for at ændre resultatet af afgørelsen.

Figur 5.2 - Klager

Lavt antal klager

I 2020 var der 0,77 klager pr. 1.000 FTFa-medlemmer. Det er 25 % lavere end gennemsnittet for alle a-kasser, hvor der var godt 1 klage pr. 1.000 medlemmer.

LOYALE MEDLEMMER

Et loyalt medlem er et medlem, der vil anbefale FTFa videre. Det er et udtryk for den ypperste tilfredshed. Der ser vi en stigning fra XX % til XX%.

Målet er, at 50 % vil anbefale os, når vi spørger i 2024.

LOYALE MEDLEMMER

VI ER DER, NÅR MEDLEMMERNE HAR BRUG FOR OS

Vores medarbejdere, der vejleder over telefon og chat, er ofte medlemmernes første kontakt med a-kassen. Vi gør os umage med at sørge for, at medlemmerne hurtigt kan få svar på deres spørgsmål.